Din kontakt med kommunen starter med servicekontoret
Vi tar imot/svarer på henvendelser og setter over til rett person, og har blant annet ansvar for:
- Nettsiden
- Sosiale medier
- Annonser
- Informasjon om offentlig virksomhet
- Veiledning i forbindelse med søknader og skjemaer.
- Generell informasjon om kommunen.
- Hjelp til å få din sak korrekt behandlet.
- Ferdigbehandling av enkelte saker.
Har du papirer å levere utenom åpningstiden - så er du velkommen til å bruke brev-luka til venstre for hovedinngang Rakkestad Rådhus
Her er en oversikt over noen av tjenestene servicekontoret hjelper til med
- Bostøtte - tar imot søknad, er behjelpelige med å fylle ut søknad, er kontakperson mellom søker og bostøtteadministrasjonen.
- Flyttemeldinger
- Parkeringsbevis
- Ledsagerbevis (saksbehandlingen)
- TT-kort - Transporttjeneste for funksjonshemmede (saksbehandlingen)
- Byggesaker (kartutskrift, nabolister)
- Reservasjonr/leieavtaler/leie/utlevering av nøkler (lokaler for møter/arr. i Kulturhuset, Aktivitetshuset, Dorkas kafe, skoler , båt ved Frøne, hytte ved Suteren, el-sykkel, torgplass, Sparebankscena og grillen på Bygdetunet)
- Spørsmål i forbindelse med renovasjon, defekte gatelys, vei og vedlikehold
- Kopiering, faks, laminering og rett kopi
- Tilskuddsordninger (underskuddsgaranti, lederutdanning)
- Salg (billetter til kulturarrangement og kinio, avfallssekker, turbøker)
Jaktkort bestilles elektronisk ved å gå inn på www.inatur.no - Utlån av jordbor, utlevering av forpakning og mottak av jordprøver (mottak bare i sesong høst)
- Utlevering av prøveflasker og mottak av vannprøver for videresending til analyse
- Påmelding diverse arrangement
- Kommune- og Stortingsvalg
Tilbud om gratis avtale med advokat - 15 minutter. Timesbestilling via servicekontoret, tlf. 69 22 55 00. Konsultasjonen foregår i biblioteket.
Åpningstider Nav
- NAV servicemottak - onsdag og fredag fra kl 12:00 - 14:00
- Lokal vakttelefon - 406 35 945 - man-fre fra kl 08:00 - 15:00
- Kundesenteret - 55 55 33 33 - man-fre fra kl 08:00 - 15:30
Begrensninger i lokalet grunnet smittevern;
- Maks 5 personer i lokalene
- 1 pc tilgjengelig for publikum, kun 30 minutter pr bruker
Hovedmål for NAV er:
- flere i arbeid og aktivietet, færre på stønad
- et velfungerende arbeidsmarked
- rett tjeneste og stønad til rett tid
- god service tilpasset brukeren sine forutsetninger og behov
- en helhetlig og effektiv arbeids- og velferdsforvaltning
Informasjonsskranker ved Familiesenteret og Skautun
- Familiesenteret (delvis betjent i ukedagene)
- Skautun er betjent fra kl. 08.00 - 15.30. (se kontaktinfo under kontaktnr. til Skautun, hjemmesykepleien og BOAK)
Kontaktnr. til Skautun, omsorgsboliger, hjemmesykepleien og BOAK
Kontaktnummer til Skautun rehabiliterings- og omsorgssenter:
Avd. A | 957 53 986 |
Avd. B | 489 96 769 |
Avd. C | 990 81 470 |
Avd. D | 489 97 625 |
Avd. E | 971 31 492 |
Hjemmesykepleien:
Hjemmeboende: 917 81 432
Omsorgsboliger: 414 44 008
Bo- og aktivitetstjenester (BOAK):
Gudimstua | 990 88 753 |
Rådhusveien 12 | 489 96 872 |
Dagsenteret | 990 92 752 |
Lundborg Avlastning | 489 54 897 |
Lundborgvn. 1 | 489 96 759 |
Lundborgvn. 3B, 5 og 7 | 489 96 865 |
Kleven | 489 96 758 |
Våre nettsider
Våre nettsider
Nettsidene du nå leser er bygd opp slik at du skal få tilgang til relevant informasjon om Rakkestad og Rakkestad kommune.
I tjenestebeskrivelsene går det klart frem hvordan du skal gå frem for å få tilgang til en ønsket tjeneste.
Via lenkene får dere tilgang til relevante lover, forskrifter, skjemaer og andre internettsider.
I dokumentene ligger det mye nyttig informasjon som underbygger temaet du ønsker å vite mer om.
Søker du noe som du ikke hvor du skal finne,bruk søkefeltet på sidene våre i toppen av artikkelene, så vil du få forslag til hvor du kan finne tjenesten.
Finner du den ikke så gi oss en tilbakemelding via tilbakemeldingsskjema nederst på nettsidene.
Vi håper sidene svarer til dine forventninger og hører gjerne fra deg om både ris og ros.
Klikk her for å sende oss en mail med tilbakemeldingen din eller bruk vår tilbakemeldingsmulighet "Fant du det du var på jakt etter?" nederst på våre nettsider.
Takk for din hjelp med å forbedre våre nettsider.