Flest i Østfold

Totalt hadde kinoen 7205 besøkende fordelt på 205 visninger. Dette gir et snitt på over 35 besøkende pr visning, noe ingen andre kinoer i Østfold kan måle seg med.

I desember alene var det over 1000 besøkende og det var særlig filmen Frost 2 som fikk oss opp av sofaen. Hele 537 besøkende benyttet anledning til å se filmen på de tre visningene som var satt opp.

Besøksrekord på badet

6300 besøkende benyttet tilbudet om en hyggelig badeopplevelse i 2019. Dette er trolig rekord. Wenche Engen er fagleder på badet og har jobbet der i 33 år. Hun kan ikke huske at det har vært flere besøkende i løpet av et år.

Også i forhold til besøkende pr dag har badet satt rekorder i 2019. Aldri tidligere har det vært over 100 besøkende på en kveld. I år har dette skjedd flere ganger.

Gledelig at så mange bruker tilbudene

- Jeg er glad for at så mange benytter seg av tilbudene, det viser at det er behov for dem. Rakstingene er flinke til å stille opp og bruke de kulturtilbudene som finnes og bekrefter på en måte hvor viktig ulike kulturtilbud er for en kommune, sier en fornøyd Kåre Kristiansen, seksjonsleder for Kommunikasjon og kultur i Rakkestad kommune. Han konstaterer at det legges ned betydelig innsats av mange, både privatpersoner, lag og foreninger, Rakkestad kommune og andre for å tilby både rakstinger og andre besøkende spennende og varierte kulturtilbud.