Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Krigen i Ukraina

Pressemelding fra Rakkestad kommune, pr. 29.10-20

For noen dager siden meldte Rakkestad kommune at en ansatt ved Skautun rehabiliterings- og omsorgssenter hadde testet positivt på Covid 19 viruset. Det er en bekymringsfull situasjon som hadde potensial til å bringe smitte inn både i ansatte- og pasientgruppen. Rakkestad kommune satte i verk omfattende smittesporings- og smitteverntiltak. Flere ansatte er satt i karantene. Det ser ut til at situasjon har blitt avklart. Ingen ytterlige ansatte eller pasienter er smittet. Det er kommunen godt tilfreds med.

Smittesporingen avdekket likevel at den ansatte var på arbeid i strid med karantebestemmelser og andre smittevernregler.

Rakkestad kommune ser svært alvorlig på dette. Internt følges saken særskilt opp etter de rammer som gjelder for det.

Rakkestad kommune melder også bruddet på karantene- og andre smittevernregler til politiet.

Korona-infobilde-pressemelding

Sist oppdatert 30. desember 2020