Jernbanen får nødvendig vedlikehold i sommer

Folk går gjennom et område med gulkledde stiger, med skiltene "Tønsberg" og "Stokke". En hund følger etter en person med bagasje.

Pressemelding fra Bane NOR

Færre reiser med toget på sommeren og da benytter Bane NOR anledningen til å gjøre nødvendig vedlikeholdsarbeid og fornyelse på jernbanen. Når jernbanen stenges for arbeid, må passasjerene reise med buss.

Les hele pressemeldingen her Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Her jobber Bane NOR på Østfoldbanen i sommer:

Østfoldbanen:

Fra lørdag 4. juli til og med søndag 2. august mellom Oslo S og Ski. Blixtunnelen er åpen. 
Hva gjør vi: Vi bygger nye Kolbotn stasjon. På deler av strekningen skal vi oppgradere plattformer, gjøre bruarbeider og skifte kontaktledning.
Påvirker linje L2.

Østfoldbanen østre linje:

Fra mandag 27. juli til og med søndag 2. august mellom Ski og Rakkestad.
Hva gjør vi: Vi jobber med en sporveksel på Tomter og vedlikehold av kulverter i Askim og Mysen.
Påvirker linje R22.

Dette er de lengre stengningene i sommermånedene, det kan være nattestenginger, helgestengninger o.l. i tillegg. For fullstendig oversikt se Trafikkmeldinger | Bane NOR Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

På reise i sommer? Husk dette når du skal ta buss for tog:

1. Planlegg reisen din i reiseapp eller på nettsidene til togselskapene eller Entur
2. Bussen kan bruke andre stoppesteder enn toget
3. Avgangs- og ankomsttider kan være annerledes enn du er vant til
4. Reisen kan ta lengre tid med buss, og det tar tid å bytte mellom buss og tog
5. Se etter gule skilt, så du finner frem
6. Kjøp billett før du går om bord
7. Ta med en flaske vann om det er varmt

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?