Brukermedvirkning i prosjekt nytt sykehjem

Brukermedvirkning prosjekt nytt sykehjem.
Onsdag 13. mai ble det gjennomført en ny runde med brukermedvirkning i arbeidet med nytt sykehjem i Rakkestad kommune.
Tema for samlingen var gjennomgang av rom og innvendige løsninger for pleie- og øvrige funksjoner, avfallsrom og utomhusområder knyttet til pleie, sansehage, drift og vedlikehold.
Det var bred deltakelse fra flere fagmiljøer og funksjoner i kommunen. Følgende deltok:
- enhetsledere innen helse og omsorg
- enhetsleder kjøkken
- enhetsleder fysio/ergo
- representanter for sykepleiere på langtids- og korttidsavdeling
- enhetsleder kommunalteknikk
- rådgiver fra teknisk område
- plasstillitsvalgte
- verneombud
- prosjekteringsledelsen
- Backe Østfold AS
- Bølgeblikk arkitekter
Brukermedvirkning er en viktig del av samspillsfasen i prosjektet. Involveringen skal sikre gode og funksjonelle løsninger – til beste for både brukere, ansatte og drift i det fremtidige sykehjemmet.
Prosjektet følger planlagt fremdrift. Arbeidet med å utvikle løsninger og funksjoner fortsetter i tett samarbeid mellom fagmiljøene, rådgivere og samspillsentreprenør.
Sist oppdatert