Brukermedvirkning i prosjekt nytt sykehjem

Brukermedvirkning

Brukermedvirkning prosjekt nytt sykehjem.

Onsdag 13. mai ble det gjennomført en ny runde med brukermedvirkning i arbeidet med nytt sykehjem i Rakkestad kommune.

Tema for samlingen var gjennomgang av rom og innvendige løsninger for pleie- og øvrige funksjoner, avfallsrom og utomhusområder knyttet til pleie, sansehage, drift og vedlikehold.

Det var bred deltakelse fra flere fagmiljøer og funksjoner i kommunen. Følgende deltok:

  • enhetsledere innen helse og omsorg
  • enhetsleder kjøkken
  • enhetsleder fysio/ergo
  • representanter for sykepleiere på langtids- og korttidsavdeling
  • enhetsleder kommunalteknikk
  • rådgiver fra teknisk område
  • plasstillitsvalgte
  • verneombud
  • prosjekteringsledelsen
  • Backe Østfold AS
  • Bølgeblikk arkitekter

Brukermedvirkning er en viktig del av samspillsfasen i prosjektet. Involveringen skal sikre gode og funksjonelle løsninger – til beste for både brukere, ansatte og drift i det fremtidige sykehjemmet.

Prosjektet følger planlagt fremdrift. Arbeidet med å utvikle løsninger og funksjoner fortsetter i tett samarbeid mellom fagmiljøene, rådgivere og samspillsentreprenør.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?