Klageveileder

Publisert | Oppdatert 07. juli 2016

Er du misfornøyd med en vare eller tjeneste?
Har du grunn til å klage, men synes det er vanskelig å skrive et klagebrev?
I så fall kan du prøve Forbrukerrådets klageveileder.

Klageveilederen ber deg velge ut den problemstillingen som passer best til det forbrukerproblemet du har. Valgene du gjør bestemmer hvordan klagebrevet ditt blir. Til slutt fyller du inn dine egne opplysninger om saken. Brevet skriver du ut, undertegner og sender til den som har levert varen eller tjenesten du klager på.

Her er lenken til Forbrukerrådets klageguideside


Klage på enkeltvedtak etter forvaltningsloven
Enkeltvedtak som det offentlige har fattet, kan påklages av en part eller annen med rettslig klageinteresse i saken.  Klagen fremsettes til det forvaltningsorgan (klageinstansen) som er nærmest overordnet det forvaltningsorgan som har truffet vedtaket (underinstansen)

Her er lenken til forvaltningsloven - Lovdata

Tips en venn Skriv ut