Beskrivelse av stab
Stab Informasjon og IKT består foruten servicekontoret av IKT, innkjøp, informasjon og bredbåndsprosjektet.

Kort om stillingen
Det er ledig 100% fast stilling som fagleder på servicekontoret.

Vil du være med å prege hverdagen i en organisasjon med høyt tempo, faglig dyktige kollegaer og et mangfold av tjenester, da er en jobb på servicekontoret noe for deg.

Servicekontoret yter førstelinjetjenester mot innbyggere innenfor mange fagfelt og oppgaver. Denne stillingen inneholder også førstelinjetjenester for NAV.

En viktig del av oppgavene er aktivt og målrettet informasjonsarbeid til innbyggere og samarbeidspartnere via nettsider og sosiale medier. Utarbeidelse av annet informasjonsmateriell for organisasjonen inngår også i stillingen.

NAV sitt kundemottak er åpent onsdag og fredag mellom kl 12.00 og 14.00. Det er i hovedsak innenfor disse tidene stillingen skal betjene oppgaver for NAV.

Stillingen vil også innebære noe administrativt arbeid ift fakturering og ansettelser.

Som servicekonsulent er du imøtekommende, ser muligheter og har stor stå-på vilje. Engasjement er en viktig egenskap i denne stillingen.

Kvalifikasjoner
- Fagbrev i kontor- og administrasjonsfaget eller mediegrafikerfaget er ønskelig, eller annen relevant utdanning/erfaring.
- Kjennskap til kommunal virksomhet og NAV er ønskelig
- Erfaring med informasjonsarbeid og sosiale medier er ønskelig
- Gode IKT-kunnskaper
- Søker må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne, fortrinnsvis norsk, men det er også ønskelig med engelsk

Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt og positiv
- Løsningsorientert, strukturert og ryddig
- Har evnen til å se muligheter og ta tak i oppgaver
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby
- Et godt arbeidsmiljø med varierte oppgaver
- Gode offentlige pensjons - og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale

Arbeidsvilkår
Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.