A A A
Vær fra yr.no
Klarvær 15°

Servicekontoret

Adresse: Rakkestad Rådhus, Rådhusveien 8, 1890 Rakkestad

rakkestad kommune servicekontoret

Servicekontoret (69 22 55 00) holder til i Rådhuset og er samlokalisert med NAV og advokatvakten. Vårt motto er "En dør - mange muligheter".
I tillegg betjener servicekonsulentene informasjonsskrankene ved Familiesenteret og Skautun.


I servicekontoret og hos de vi er samlokalisert med får du:

  • Generell informasjon om kommunen.
  • Hjelp til utfylling av skjemaer, kartutskrift etc.
  • Saksbehandling av et utvalg kommunale tjenester
  • Informasjon om offentlig virksomhet og ting som skjer.
  • Hjelp til å få din sak korrekt behandlet.
  • Kontakt med rett person
  • Tjenester fra NAV og advokatvakten.

På våre nettsider vil du finne opplysninger om de samme tjenestene.

Åpningstider: 

Servicekontoret : 08.30 - 15.00. Telefontid er 08.00 - 15.30.
Informasjonsskrankene ved Familiesenteret og Skautun er betjent fra 08.00 - 15.30. 
 

NAV:                 

Man., tirs., tors. og fredag: Kl. 10.00 - 14.00
Onsdager Stengt
Kundesenteret: 5555 3333 Kl. 08.00 - 15.30

Nav åpnet i Rakkestad i november 2007. De har sin mottaksskranke samlokalisert med servicekontoret. 

Advokatvakten:

Hver 3. onsdag. Timebestilling på servicekontoret

Servicekontoret :

Oss kan du nå ved å komme personlig, ringe 69 22 55 00, maile til postmottak@rakkestad.kommune.no , du kan chatte med oss via chatten på forsiden eller du kan sende oss en sms på 941 58 295.

Servicekontoret hjelper deg blant annet med råd, veiledning og bistand i forbindelse med:

Servicetorget01.jpg

I tillegg er servicekontoret førsteinstans når du ønsker å snakke med en saksbehandler eller annen person i kommunen.
 

Ligningskontoret:

Det er ikke lenger etatskontor i Rakkestad.

Kommunens innbyggere skal nå henvende seg til Skatt Øst, avd. Sarpsborg, Tuneveien 95, 1712 Grålum.
Det kan rettes henvendelse til skatteetatens kundetlf.: 800 80 000
eller via etatens nettside : Skatteetaten

På servicekontoret finner du skatteetatens mest brukte skjemaer og brosjyrer.
 

Våre nettsider
Nettsidene du nå leser er bygd opp slik at du skal få tilgang til relevant informasjon om Rakkestad og Rakkestad kommune.
I tjenestebeskrivelsene går det klart frem hvordan du skal gå frem for å få tilgang til en ønsket tjeneste.
Via lenkene får dere tilgang til relevante lover, forskrifter, skjemaer og andre internettsider.
I dokumentene ligger det mye nyttig informasjon som underbygger temaet du ønsker å vite mer om.

Vi håper sidene svarer til dine forventninger og hører gjerne fra deg om både ris og ros.

Klikk her for å sende oss en mail med tilbakemeldingen din.